Як правильно здійснювати покупки за допомогою мережі Інтернет.

20 червня 2017, 14:27
Як правильно здійснювати покупки за допомогою мережі Інтернет.

Що робити коли стосовно Вас відбулось порушення суб'єктами господарювання прав споживачів при реалізації продукції на замовлення, поза торговельними або офісними приміщеннями та на відстані, частіше за все через мережу Інтернет?

Основною проблемою у розгляданні та вирішенні вказаних скарг є той факт, що суб'єкти господарської діяльності не оформлюють належним чином відповідні правовідносини зі споживачами.

Самі ж споживачі не вимагають документ, що засвідчує факт придбання покупки або надання послуги (чек, договір, квитанцію або інше), який надає підставу пред'являти претензії суб'єкту господарської діяльності у разі встановлення порушення їх прав.

Відповідно до Закону України «Про захист прав споживачів» та Правил продажу товарів на замовлення та поза торговельними або офісними приміщеннями, затверджених наказом Міністерства економіки України від 19 кв'тня 2007 року №103 такий документ повинен містити наступну інформацію:

- найменування та місцезнаходження продавця (виконавця);
- дату укладання договору;
- найменування продукції;
- ціну, включаючи плату за доставку та умови оплати;
- строк виконання робіт (надання послуг);
- інші істотні умови договору, поставки або виконання договору;
- права та обов'язки сторін договору;
- порядок прийняття претензії;
- основні характеристики товару;
- гарантійні зобов'язання та інші послуги, пов'язані з утриманням чи ремонтом товару;
- період прийняття пропозицій;
- порядок розірвання договору.

Найбільш гострим питанням при розгляді таких скарг є відсутність інформації про найменування та місцезнаходження продавця (виконавця), оскільки провести перевірку у цьому випадку неможливо.

Звертаючи увагу не вищевикладене, Попаснянська районна державна адміністрація закликає споживачів бути обережнішими при здійсненні покупок через мережу Інтернет та вимагати документ про здійснення покупки, адже відповідно до ст. 26 Закону України «Про захист прав споживачів» розшук суб'єктів господарювання до повноважень Головного управління Держпродспоживслужби не належить, а тому звернення споживачів залишаються не вирішеними по суті.